Mam wrażenie, że największym problem przy układaniu diety jest zadbanie o to, by była różnorodna. Dzięki temu, nasze szanse, na powodzenie wytrwania w niej, nieustannie rosną. Pamiętajmy o tym, że jemy głównie oczami. Dlatego, jeżeli na naszych talerzach jest kolorowo i apetycznie, to łatwiej zaspokoić nam kulinarne zachcianki. I jeszcze jedna sprawa – jedzmy wolno, przeżuwajmy każdy kęs, skupmy się na posiłku – wtedy do naszego mózgu docierają sygnały, że jesteśmy najedzeni. Nie warto marnować tej chwili na to, by odpisać na maile, obejrzeć serial w telewizji czy czytać poranne newsy w Internecie. To może poczekać.

Przed Wami nowa seria postów Lunchbox do pracy. Niby nic odkrywczego, bo to często powtarzająca się sekcja u kolegów-blogerów, ale zarazem jedna z moich ulubionych. Warto podejrzeć, co ludzie pakują do swoich pudełek, żeby móc to potem samemu wykorzystać. No, z małymi modyfikacjami. 😉

Poniżej kilka propozycji tego, co można zabrać ze sobą, wychodząc z domu na kilka dobrych godzin. Mam nadzieję, że macie dostęp do mikrofalówki, bo nie ukrywajmy, ciepłe posiłki smakują lepiej. 🙂 Spróbujcie sami!

lunchbox 11. Budyń lniany na mleku z płatkami owsianymi i suszonymi daktylami (552 kcal)
2. Jabłko i chrupkie pieczywo (148 kcal)
3. Pierś z kurczaka w słodkiej papryce faszerowana kaszą kuskus, orzechami włoskimi, suszonymi figami, cebulą i świeżą kolendrą, warzywa na patelnie (421 kcal)

lunchbox 2

  1. Kasza manna na mleku z bananem (408 kcal)
  2. Kawałki kiwi i mandarynek (246 kcal)
  3. Kasza jaglana z białą fasolą, kurczakiem, kiełkami, porem, cebulą, serem lazur, polana sosem słodko-ostrym (477 kcal)

lunchbox 3

  1. Płatki owsiane na mleku z mieszanką orzechów i rodzynkami (453 kcal)
  2. Tarta na żytnim spodzie, z dżemem malinowym i kokosem (191 kcal)
  3. Pełnoziarnista tortilla z sałatą lodową, wędzonym łososiem, twarogiem, ogórkiem, awokado i musztardą francuską (428 kcal)

lunchbox 4

  1. Kasza jaglana smażona z jajkiem, bananem i suszonymi daktylami (396 kcal)
  2. Jogurt typu greckiego z malinami, wafle ryżowe (184 kcal)
  3. Makaron pełnoziarnisty z karmelizowanym burakiem, szparagami, serem mozzarella, sosem z masła orzechowego, posypany chia (541 kcal)

lunchbox 5

  1. Kasza manna na mleku, z jabłkiem i pestkami dyni (479 kcal)
  2. Kefir naturalny (250 kcal)
  3. Risotto z gotowanym dorszem, groszkiem, serem cheddar i pesto z jarmużu (398 kcal)

lunchbox 6

  1. Płatki quinoa na mleku z bananem i fistaszkami (488 kcal)
  2. Jabłko i pomarańcza (134 kcal)
  3. Makaron ryżowy z mielonym indykiem, brokułem i prażonym słonecznikiem (445 kcal)

lunchbox 7

  1. Kaszka kukurydziana na mleku z płatkami migdałów i suszonymi śliwkami (441 kcal)
  2. Serek wiejski z dżemem malinowym (154 kcal)
  3. Kurczak pieczony w maśle orzechowym, kasza gryczana, gotowany burak (407 kcal)