Przypomniało mi się ostatnio, że mam w szafce czarny ryż przywieziony jeszcze z wakacji w Chinach. Chciałam go koniecznie spróbować, bo dużo nasłuchałam się o jego oryginalnym, orzechowym posmaku. Rzeczywiście – po ugotowaniu można się go doszukać!
Oczywiście ryż to trochę za mało na obiad czy kolację, więc chciałam dodać jeszcze jakieś mięso. W lodówce znalazła się akurat ryba, więc padło na pulpety z batatami. Robiłam kiedyś już takie z tuńczykiem i zdecydowanie skradły moje serce. Na pewno polubią je wszystkie dzieciaki, bo są bardzo delikatne w smaku. A to dużo lepsza alternatywa dla popularnych mrożonych paluszków rybnych w panierce, które z rybą nie mają wiele wspólnego.

Przepis jest prosty i nie wymaga wielu składników. Żeby oszczędzić sobie pracy możecie upiec pulpety w piekarniku. To do dzieła!

Pulpety rybne w sosie jogurtowym – czego potrzebujemy (2 porcje)?
– 1 filet świeżej białej ryby – ok. 100 g (u mnie popularny na Wyspach strzępiel – sea bass)
– 1 duży batat – 300 g
– 1 jajko
– 1 czerwona cebula
– 100 g ryżu (u mnie czarny)
– kilka ząbków czosnku
– jogurt naturalny – 200 g
– 1 łyżeczka musztardy
– koperek
– przyprawy (sól, biały pieprz, mieszanka włoska przypraw)

Pulpety rybne w sosie jogurtowym – jak przyrządzamy?
Najpierw obieramy batata ze skóry, kroimy na mniejsze kawałki i gotujemy w osolonej wodzie. Z reguły potrzebujemy na to 10-15 min. Odstawiamy do przestygnięcia.
Kolejno przekładamy do blendera umytego fileta. Jeżeli ciężko znaleźć Wam świeżą rybę to z powodzeniem możecie użyć mrożonej. Świetnie sprawdzi się też sola czy miruna.
Dalej dodajemy pokroją w półksiężyce cebulę i ugotowanego batata. Blendujemy wszystkie składniki razem. Na koniec dodajemy jajko, sól, pieprz i ulubione przyprawy. Mieszamy dokładnie, po czym formujemy pulpety. Z podanej porcji powinno wyjść Wam 7-8 sztuk. Przed usmażeniem warto włożyć je na 30 min do lodówki, żeby potem nie rozpadały się na patelni.

ryb4W międzyczasie gotujemy ryż. Jeżeli używamy czarnego lub brązowego/dzikiego to potrzebujemy na to również około 30 min. Oraz przygotowujemy sos jogurtowy. Przeciskamy przez praskę kilka ząbków czosnku oraz drobno siekamy pęczek kopru, po czym dokładnie mieszamy z jogurtem naturalnym i ostrą musztardą, doprawiając solą do smaku.
Dalej rozgrzewamy na patelni olej kokosowy lub masło klarowane i smażymy pulpety po 3-4 min z każdej strony, pilnując żeby się nie przypaliły.
Przygotowujemy też ulubioną surówkę/sałatę.

dsc06266

Na talerzu układamy ugotowany ryż, a na nim gotowe już pulpety, które polewamy przygotowanym wcześniej sosem jogurtowym. Gotowe! Powyższa porcja to jakieś 390 kcal, 7 g tłuszczy, 67 węgli i 17 g białka. Smacznego 🙂